Ironia w tabloidzie jako sposób oddziaływania na odbiorcę
Abstrakt
Tabloid ridicules injustices and quick making a profit by popular slogans, words and pictures. In this way, tabloid effectively influences on emotions, feelings and attitudes. Journalists and occasional commentators often use the irony to criticize contemporary society and to repair it. The aim of article is an analysis of selected language strategies (especially irony), used in “Fact” to draw reader’s attention.
Downloads
Bibliografia
Dobek-Ostrowska B., 2011, Jak podobne? Jak różne, Dzienniki tabloidowe w odmiennych systemach medialnych [w:] Tabloidy. Język, wartości, obraz świata, red. I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław, s. 33.
Drabik L., Sobol E. (red.), 1998, Słownik języka polskiego, t. 1, Warszawa, s. 247.
Habrajska G., 1994, Wykorzystanie ironii do walki politycznej [w:] Język a Kultura, t. 11: Język polityki a współczesna kultura polityczna, red. J. Anusiewicz, B. Siciński, Wrocław, s. 58–67.
Muecke D.S., 2011, Ironia: podstawowe klasyfikacje, „Pamiętnik Literacki” 1986, z. 1, s. 256.
Ożóg K., 2011, Człowiek, język, świat według współczesnych polskich tabloidów [w:] Tabloidy. Język, wartości, obraz świat, red. I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław, s. 73–83.
Pratkanis A., Aronson E., 2005, Wiek propagandy, przeł. J. Łoziński, W. Łukowski, Warszawa, s. 18.
Sarnowski M., 1991, Deminutiwum jako znak ironii [w:] Język a Kultura. Wartości w języku i tekście, red. J. Puzynina i J. Anusiewicz, Wrocław, s. 41.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.