An irony in tabloid as a way of the exerting influence on reader
Abstract
Tabloid ridicules injustices and quick making a profit by popular slogans, words and pictures. In this way, tabloid effectively influences on emotions, feelings and attitudes. Journalists and occasional commentators often use the irony to criticize contemporary society and to repair it. The aim of article is an analysis of selected language strategies (especially irony), used in “Fact” to draw reader’s attention.
Downloads
References
Dobek-Ostrowska B., 2011, Jak podobne? Jak różne, Dzienniki tabloidowe w odmiennych systemach medialnych [w:] Tabloidy. Język, wartości, obraz świata, red. I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław, s. 33.
Drabik L., Sobol E. (red.), 1998, Słownik języka polskiego, t. 1, Warszawa, s. 247.
Habrajska G., 1994, Wykorzystanie ironii do walki politycznej [w:] Język a Kultura, t. 11: Język polityki a współczesna kultura polityczna, red. J. Anusiewicz, B. Siciński, Wrocław, s. 58–67.
Muecke D.S., 2011, Ironia: podstawowe klasyfikacje, „Pamiętnik Literacki” 1986, z. 1, s. 256.
Ożóg K., 2011, Człowiek, język, świat według współczesnych polskich tabloidów [w:] Tabloidy. Język, wartości, obraz świat, red. I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot, M. Poprawa, Wrocław, s. 73–83.
Pratkanis A., Aronson E., 2005, Wiek propagandy, przeł. J. Łoziński, W. Łukowski, Warszawa, s. 18.
Sarnowski M., 1991, Deminutiwum jako znak ironii [w:] Język a Kultura. Wartości w języku i tekście, red. J. Puzynina i J. Anusiewicz, Wrocław, s. 41.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.