Wartościowanie w tabloidzie jako zamierzony środek oddziaływania na odbiorcę
DOI:
https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.03Abstrakt
The main aim of the study is showing how tabloid try to evaluate the reality. Tabloid “Fact” is a paper which negates all the social injustices associated with luxury, richness and a defiance of simple people. Tabloid is often the only one paper which people want to read, so it is directed at easy entertainment and sensation. Editors use various rhetorical means, (stylistic and lexical), popular slogans to manipulate the society. The tabloid evaluates positive and negative through the headlines and pictures. The resume of the study is a reconstruction of values which are postulated by “Fact” and based on flagships words recommended by Walery Pisarek.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Czajka-Bubniak, A. (2017). Wartościowanie w tabloidzie jako zamierzony środek oddziaływania na odbiorcę. Słowo. Studia językoznawcze, (8), 35–57. https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.03
Numer
Dział
ROZPRAWY I ARTYKUŁY
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Słowo. Studia językoznawcze
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.