Semantyczna płynność słowna dzieci czteroletnich – kategoria imiona

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/slowo.2022.13.28

Słowa kluczowe:

płynność słowna, test fluencji werbalnej, imiona, dzieci czteroletnie

Abstrakt

Przedmiotem rozważań jest badanie płynności słownej dzieci czteroletnich. W artykule przedstawione zostaną wyniki oraz analiza badań dotyczących płynności słownej semantycznej w zakresie nazw własnych w kategorii imiona. Badanie wykonane zostało przy użyciu minutowego testu fluencji słownej. Na podstawie wyników testu można wnioskować m.in. o jakości procesów językowych, bogactwie słownika leksykalnego czy poziomie pamięci semantycznej.  

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Zając, E. (2022). Semantyczna płynność słowna dzieci czteroletnich – kategoria imiona. Słowo. Studia językoznawcze, (13), 418–426. https://doi.org/10.15584/slowo.2022.13.28

Numer

Dział

METODOLOGIA, INNE KATEGORIE NAZW WŁASNYCH