„Virtual health advisor”, diet supplement, advertisement, receiver – the language of promoting health web portals
DOI:
https://doi.org/10.15584/slowo.2019.10.01Keywords:
health-related web portals, language promoting health on the Internet, advertisementAbstract
The paper focuses on the language of the health promoting web portals, including the language of advertisements related to the health promoting products which are placed on selected web portals. The communication-related aspect of the discussion, that is the perspective of the virtual health advisor and receiver organise the discussion. The analysis is conducted according to the paradigm of the popular science apparatus with limited amount of specialist terminology, which makes it understandable for any reader.Downloads
References
Aboujaoude E., 2012, Wirtualna osobowość naszych czasów. Mroczna strona e-osobowości, przekł. R. Andruszko, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Blaxter M., 2009, Zdrowie, przekł. M. Okła, Warszawa.
Błachowicz E., 2014, Oddaję do rąk czytelnika książkę, która pomoże ustrzec się choroby – wstęp w dawnym i współczesnym poradniku zdrowia, „Słowo. Studia językoznawcze”, nr 4, Rzeszów, s. 35–52.
Bolter J.D., 2008, Eksplozja obrazów, tłum. J. Mach [w:] Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne Spółka z.o.o., Warszawa, s. 119–156.
Dobek-Ostrowska B. (red.) 1998, Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Gębalska A., 2012, Polaku lecz się sam... Wybrane przykłady medycyny on line, „Media i Medioznawstwo. Kwartalnik naukowy”, Wydawnictwo Naukowe „Scriptorium”, nr 2 (6.02.),
s. 129–148.
Górska-Olesińska M., 2009, Słowo w sieci, „Studia i Monografie” nr 427, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.
Jameson F., 1991, Postmodernism, Or the Cultural Logic of Late Capitalism, Durham, North Carolina.
Kaliczyńska M., 2008, Badania archeologiczne sieci WWW [w:] WWW – w sieci metafor. Strona internetowa jako przedmiot badań naukowych, red. A. Dytman-Stasieńko i J. Stasieńko, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław, s. 85–99.
Loewe I., 2007, Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Manovich L., 2006, Język nowych mediów, tłum. P. Cypriański, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Miś B., 1998, Ludzie, medycyna, języki, „Wiedza i Życie”, nr 5, s. 66–67.
Naish J., 2009, Podręcznik hipochondryka. Dolegliwości na każdą okazję, objawy chorób wszelakich, przeł. M. Jaszczurowska, Wydawnictwo Znak, Kraków.
Olszański L., 2006, Dziennikarstwo internetowe, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Ong W.J., 1992, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. J. Japola, Lublin.
Ożóg K., 2001, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.
Piekot T., 2005, Słowo w kulturze multimediów [w:] Język a multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko i J. Stasieńko, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław, s. 265– 296.
Ratzan S., 2001, Health literacy: Communication for the public good, „Health Promotion International”, nr 16 (2), s. 207–214.
Sandbothe M., 2001, Transwersalne światy medialne. Filozoficzne rozważania o Internecie [w:] Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, oprac. A. Gwóźdź, Kraków.
Wojtak M., 2005, Osobliwość genologiczna – editorial, https://www.rastko.rs/filologija/stil/2005/07Wojtak.pdf, s. 113–122 [dostęp 24.01.2019].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Słowo. Studia językoznawcze

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.