Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii – poziom gimnazjum

Autor

  • Małgorzata Papier Gimnazjum nr 15 w Rzeszowie

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2017.12.20

Słowa kluczowe:

gimnazjum, multimedia, historia

Abstrakt

Artykuł dotyczy wykorzystania technologii multimedialnych w nauczaniu historii. Współcze-sna młodzież należy do pokolenia, które określane jest mianem „cyfrowych tubylców”, czyli osób traktujących istnienie wirtualnej rzeczywistości jako naturalny element otaczającej rzeczywistości. Zastosowanie multimediów na lekcjach historii wykorzystane może być zarówno jako element wzbogacający realizowany temat, np. w formie fragmentu filmu, prezentacji, jak też w formie samodzielnej pracy wykonanej przez uczniów, tj. przygotowanie mapy online, zrealizowanie zadania w oparciu o źródła zamieszczone w sieci. W konsekwencji użycie technologii multime-dialnych w procesie lekcyjnym powinno nie tylko wzbogacać prowadzone zajęcia pod względem merytorycznym, ale także oddziaływać na motywację uczniów.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Papier, M. (2017). Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii – poziom gimnazjum. Dydaktyka Informatyki, 12, 168–179. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.20

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA