Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii – poziom gimnazjum
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2017.12.20Słowa kluczowe:
gimnazjum, multimedia, historiaAbstrakt
Artykuł dotyczy wykorzystania technologii multimedialnych w nauczaniu historii. Współcze-sna młodzież należy do pokolenia, które określane jest mianem „cyfrowych tubylców”, czyli osób traktujących istnienie wirtualnej rzeczywistości jako naturalny element otaczającej rzeczywistości. Zastosowanie multimediów na lekcjach historii wykorzystane może być zarówno jako element wzbogacający realizowany temat, np. w formie fragmentu filmu, prezentacji, jak też w formie samodzielnej pracy wykonanej przez uczniów, tj. przygotowanie mapy online, zrealizowanie zadania w oparciu o źródła zamieszczone w sieci. W konsekwencji użycie technologii multime-dialnych w procesie lekcyjnym powinno nie tylko wzbogacać prowadzone zajęcia pod względem merytorycznym, ale także oddziaływać na motywację uczniów.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Papier, M. (2017). Wykorzystanie technologii multimedialnych w nauczaniu historii – poziom gimnazjum. Dydaktyka Informatyki, 12, 168–179. https://doi.org/10.15584/di.2017.12.20
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA