Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2019.14.8Słowa kluczowe:
kompetencje twórcze, rozwój kreatywnego myślenia, i-Lab2, laboratorium innowacji, innowacje w edukacjiAbstrakt
Kreatywność studentów to umiejętność tworzenia i zmieniania otaczającej rzeczywistości. Na Uniwersytecie Rzeszowskim jest ona rozwijana w ramach innowacyjnego laboratorium i-Lab2. W artykule opisano założenia organizacyjne i metodologiczne laboratorium oraz przedstawiono wyniki sesji przeprowadzonych ze studentami. Nasze doświadczenia pokazują, że zastosowanie technologii informacyjnych w procesie nauczania przyczynia się do rozwoju innowacyjności i kreatywności uczestników sesji, którzy pracują nad problemem, począwszy od administrowania istniejącymi rozwiązaniami, a skończywszy na dodawaniu czegoś nowego. Sesje w i-Lab2 sprzy-jają pracy w grupach i integracji.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Długosz, A., & Koziorowska, A. (2019). Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych studentów. Dydaktyka Informatyki, 14, 89–99. https://doi.org/10.15584/di.2019.14.8
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA