Technologia BYOD w polskich szkołach

Autor

  • Sławomir Iskierka Politechnika Częstochowska
  • Janusz Krzemiński Politechnika Częstochowska
  • Zbigniew Weżgowiec Politechnika Częstochowska

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2015.10.9

Słowa kluczowe:

technologia BYOD, system edukacji

Abstrakt

W artykule przedstawiono problemy związane z wykorzystywaniem przez uczniów prywat-nego sprzętu teleinformatycznego, np. laptopów, smartfonów, tabletów w szkołach i uczelniach. Przeanalizowano aspekty moralne, prawne i ekonomiczne technologii BYOD (ang. Bring Your Own Device). Zwrócono uwagę na skalę tego zjawiska. Przedstawiono typowe reakcje nauczycieli na wykorzystywanie tej technologii przez uczestników procesu dydaktycznego. Wskazano, że ze względu na fakt, iż teleinformatyczne urządzenia mobilne stają się coraz popularniejsze wśród użytkowników (zwłaszcza młodzieży), postępuje miniaturyzacja sprzętu teleinformatycznego i wprowadzana jest technologia „Internetu Rzeczy”, najprawdopodobniej zjawisko BYOD stanie się stałym elementem współczesnego procesu dydaktycznego.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

Iskierka, S., Krzemiński, J., & Weżgowiec, Z. (2015). Technologia BYOD w polskich szkołach. Dydaktyka Informatyki, 10, 80–89. https://doi.org/10.15584/di.2015.10.9

Numer

Dział

TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2