ChatGPT – potrzebne narzędzie czy przekleństwo naszych czasów?
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2023.18.4Słowa kluczowe:
sztuczna inteligencja, ChatGPT, edukacjaAbstrakt
Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji i integracja jej z wieloma usługami, z których codziennie korzysta miliony osób na całym świecie stała się faktem. Rosnąca popularność generatorów opartych na AI takich jak np. ChatGPT skłania do refleksji nad przyszłością procesu edukacji. Wprowadzenie zakazów ich stosowania przyniesie zapewne odwrotny do zamierzonego skutek. Jednak, jak pokazuje eksperyment Jordana Petersona, generatory językowe są już tak zaawansowane, że mogą przygotować teksty, które trudno jest odróżnić od tych napisanych przez człowieka. Dlatego też nie można dać dowolności w stosowaniu tych narzędzi przez uczniów i nauczycieli, bez wcześniejszego wyposażenia ich w odpowiednie umiejętności np. krytycznego myślenia.
Pobrania
Opublikowane
2023-11-15
Jak cytować
Czerski, W. M. (2023). ChatGPT – potrzebne narzędzie czy przekleństwo naszych czasów?. Dydaktyka Informatyki, 18, 55–63. https://doi.org/10.15584/di.2023.18.4
Numer
Dział
TIK A SPOŁECZEŃSTWO