Poczucie samotności uczniów szkoły wiejskiej

Autor

  • JOANNA WRÓTNIAK Doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Peda-gogiki, Zakład Teorii Wychowania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.40

Słowa kluczowe:

poczucie samotności, uczniowie, szkoła

Abstrakt

Celem podjętych badań było ukazanie poczucia samotności uczniów szkoły wiejskiej. Dla zdiagnozowania występującego poczucia samotności posłużono się polską adaptacją Skali Samot-ności De Jong Gierveld (1985). Badania miały charakter sondażu. Objęto nimi uczniów klasy VII oraz klas II i III gimnazjum. Ogółem przebadano 103 osoby (44 dziewczyny, co stanowiło 42,7% i 59 chłopców – 57,3%). Wiek badanych mieścił się w przedziale 14–16 lat. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła wyodrębnić dominującą grupę wśród badanych dziewcząt i chłopców w za-kresie odczuwanej przez nich samotności. Najwięcej badanych dziewcząt (70,50%) oraz chłopców (59,30%) w umiarkowanym stopniu odczuwa samotność.

Pobrania

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

WRÓTNIAK, J. (2018). Poczucie samotności uczniów szkoły wiejskiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 281–286. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.40

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY E-LEARNINGU