Poczucie samotności uczniów szkoły wiejskiej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.40Słowa kluczowe:
poczucie samotności, uczniowie, szkołaAbstrakt
Celem podjętych badań było ukazanie poczucia samotności uczniów szkoły wiejskiej. Dla zdiagnozowania występującego poczucia samotności posłużono się polską adaptacją Skali Samot-ności De Jong Gierveld (1985). Badania miały charakter sondażu. Objęto nimi uczniów klasy VII oraz klas II i III gimnazjum. Ogółem przebadano 103 osoby (44 dziewczyny, co stanowiło 42,7% i 59 chłopców – 57,3%). Wiek badanych mieścił się w przedziale 14–16 lat. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła wyodrębnić dominującą grupę wśród badanych dziewcząt i chłopców w za-kresie odczuwanej przez nich samotności. Najwięcej badanych dziewcząt (70,50%) oraz chłopców (59,30%) w umiarkowanym stopniu odczuwa samotność.Pobrania
Opublikowane
2018-09-30
Jak cytować
WRÓTNIAK, J. (2018). Poczucie samotności uczniów szkoły wiejskiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 281–286. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.40
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY E-LEARNINGU
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.