Współbieżne modele czasu rzeczywistego przekształtników energoelektronicznych w kształceniu inżynierskim
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.38Słowa kluczowe:
energoelektronika, przekształtnik, sterowanie, modele czasu rzeczywistegoAbstrakt
Badanie układów energoelektronicznych zarówno do celów dydaktycznych, jak i naukowych wymaga przeprowadzania testów układów sterowania i regulacji. Testy te nie zawsze kończą się sukcesem, zwłaszcza w sytuacji nieprzewidzianych zdarzeń lub niewłaściwie dobranych parame-trów sterowania. W przypadku stanowiska laboratoryjnego ewentualne zwarcia lub błędy mogą skutkować zniszczeniem wrażliwych, kosztownych elementów. W artykule przedstawiono koncepcję stanowiska laboratoryjnego przeznaczonego do fazy prototypowania, które w czasie rzeczywistym wykonywało współbieżnie obliczenia modeli przekształtników energoelektronicznych i realizowało zadania sterowania.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
BINKOWSKI, T., & KWIATKOWSKI, B. (2017). Współbieżne modele czasu rzeczywistego przekształtników energoelektronicznych w kształceniu inżynierskim. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 269–275. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.38
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.