Współbieżne modele czasu rzeczywistego przekształtników energoelektronicznych w kształceniu inżynierskim

Autor

  • TOMASZ BINKOWSKI Politechnika Rzeszowska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Katedra Energoelektroniki, Elektroenergetyki i Systemów Złożonych, Polska
  • BOGDAN KWIATKOWSKI Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Inżynierii Komputerowej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.38

Słowa kluczowe:

energoelektronika, przekształtnik, sterowanie, modele czasu rzeczywistego

Abstrakt

Badanie układów energoelektronicznych zarówno do celów dydaktycznych, jak i naukowych wymaga przeprowadzania testów układów sterowania i regulacji. Testy te nie zawsze kończą się sukcesem, zwłaszcza w sytuacji nieprzewidzianych zdarzeń lub niewłaściwie dobranych parame-trów sterowania. W przypadku stanowiska laboratoryjnego ewentualne zwarcia lub błędy mogą skutkować zniszczeniem wrażliwych, kosztownych elementów. W artykule przedstawiono koncepcję stanowiska laboratoryjnego przeznaczonego do fazy prototypowania, które w czasie rzeczywistym wykonywało współbieżnie obliczenia modeli przekształtników energoelektronicznych i realizowało zadania sterowania.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

BINKOWSKI, T., & KWIATKOWSKI, B. (2017). Współbieżne modele czasu rzeczywistego przekształtników energoelektronicznych w kształceniu inżynierskim. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 269–275. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.38

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora