Wykorzystanie wirtualnych obiektów energoelektronicznych w procesie badawczo-dydaktycznym
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.40Słowa kluczowe:
energoelektronika, przekształtnik, modele wirtualneAbstrakt
Postępujący na ogromną skalę rozwój w zakresie energoelektroniki wymusza skorygowanego sposobu patrzenia na procesy badawcze i dydaktyczne odnoszące się do tych zagadnień. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać procesy realizowane za pośrednictwem Internetu i innych środków elektronicznego przekazywania informacji. W artykule przedstawiono koncepcję wykorzystu-jącą wirtualne obiekty energoelektroniczne użyte jako narzędzie dydaktyczne, ale także jako narzędzie do badań naukowych. Jako przykład wykorzystano cyfrowy model przekształtnika prądu stałego, którego działanie w czasie rzeczywistym pozwala na prowadzenie badań na wirtualnych sygnałach emulujących wielkości fizyczne.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
BINKOWSKI, T., & KWIATKOWSKI, B. (2018). Wykorzystanie wirtualnych obiektów energoelektronicznych w procesie badawczo-dydaktycznym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 292–298. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.40
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.