Wykorzystanie wirtualnych obiektów energoelektronicznych w procesie badawczo-dydaktycznym

Autor

  • TOMASZ BINKOWSKI Doktor inżynier, Politechnika Rzeszowska, Wydział Elektrotechniki i Informatyki, Katedra Energoelektroniki i Elektroenergetyki, Polska
  • BOGDAN KWIATKOWSKI Doktor inżynier, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Inżynierii Komputerowej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.40

Słowa kluczowe:

energoelektronika, przekształtnik, modele wirtualne

Abstrakt

Postępujący na ogromną skalę rozwój w zakresie energoelektroniki wymusza skorygowanego sposobu patrzenia na procesy badawcze i dydaktyczne odnoszące się do tych zagadnień. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać procesy realizowane za pośrednictwem Internetu i innych środków elektronicznego przekazywania informacji. W artykule przedstawiono koncepcję wykorzystu-jącą wirtualne obiekty energoelektroniczne użyte jako narzędzie dydaktyczne, ale także jako narzędzie do badań naukowych. Jako przykład wykorzystano cyfrowy model przekształtnika prądu stałego, którego działanie w czasie rzeczywistym pozwala na prowadzenie badań na wirtualnych sygnałach emulujących wielkości fizyczne.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

BINKOWSKI, T., & KWIATKOWSKI, B. (2018). Wykorzystanie wirtualnych obiektów energoelektronicznych w procesie badawczo-dydaktycznym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 292–298. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.40

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora