Skutki przemian edukacji informatycznej

Autor

  • MARIA RACZYŃSKA Politechnika Radomska, Polska

Słowa kluczowe:

dydaktyka informatyki, edukacja informatyczna, technologia informacyjna (IT)

Abstrakt

Priorytet zajęć informatycznych wiąże się z rolą informatyki i technologii informacyjnej we współczesnym świecie. Informatyka z punktu widzenia edukacji szkolnej jest szczególnym przypadkiem przedmiotu szkolnego, który podlega ciągłym zmianom w toku procesu kształcenia. W artykule zaprezentowane zostały obszary takie jak: kulturowy, społeczny i prakseologiczny, które należy uwzględnić w procesie kształcenia informatycznego. Przemiany edukacji informatycznej stanowią nowe wyzwania, nadzieje, ale również swoiste ostrzeżenie.

Pobrania

Opublikowane

2010-12-15

Jak cytować

RACZYŃSKA, M. (2010). Skutki przemian edukacji informatycznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 76–82. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7085

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNO-INFORMACYJNA