Wykładowca i jego autorytet

Autor

  • Valentyna STAKHNEVICH
  • Liudmyla DANKEVYCH

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

autorytet, wykładowca, edukacja, kryzys, rozwój, osobowość

Abstrakt

Celem współczesnej edukacji jest to, aby młodzi ludzie pokładali ufność prowadzenia ich do poznawania dynamicznej wiedzy, rozumienia potrzeby rozwoju ich zdolności twórczych. Praca wykładowcy jest wszechstronna i bogata w humanistyczne wartości, a to wymaga głębokiego przygotowania w wielu aspektach. Jedną z ważnych wartości w jej ocenie jest osobowość wykładowcy, w tym autorytet jako składowy znak tego zawodu. Autorytet wykładowcy jest integralnym komponentem jego przygotowania zawodowego, pedagogicznego i wagi osobowości w grupie. Jest on ujawniany przez współdziałanie i relacje z innymi wykładowcami i studentami oraz wpływa na jakość procesów nauczania i wychowania.

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

STAKHNEVICH, V., & DANKEVYCH, L. (2010). Wykładowca i jego autorytet. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 219–223. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION