Wykładowca i jego autorytet

Autor

  • Valentyna STAKHNEVICH National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine
  • Liudmyla DANKEVYCH National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine

Słowa kluczowe:

autorytet, wykładowca, edukacja, kryzys, rozwój, osobowość

Abstrakt

Celem współczesnej edukacji jest to, aby młodzi ludzie pokładali ufność prowadzenia ich do poznawania dynamicznej wiedzy, rozumienia potrzeby rozwoju ich zdolności twórczych. Praca wykładowcy jest wszechstronna i bogata w humanistyczne wartości, a to wymaga głębokiego przygotowania w wielu aspektach. Jedną z ważnych wartości w jej ocenie jest osobowość wykładowcy, w tym autorytet jako składowy znak tego zawodu. Autorytet wykładowcy jest integralnym komponentem jego przygotowania zawodowego, pedagogicznego i wagi osobowości w grupie. Jest on ujawniany przez współdziałanie i relacje z innymi wykładowcami i studentami oraz wpływa na jakość procesów nauczania i wychowania.

Opublikowane

2010-06-30

Jak cytować

STAKHNEVICH, V., & DANKEVYCH, L. (2010). Wykładowca i jego autorytet. Journal of Education, Technology and Computer Science, 1(1), 219–223. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7139