Integracja edukacyjna z rówieśnikami z niepełnosprawnością w percepcji młodzieży polskiej i ukraińskiej

Autor

  • Zdzisław Kazanowski Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Socjopedagogiki Specjalnej https://orcid.org/0000-0002-2860-9817
  • Tetiana Martyniuk Wschodnioeuropejski Uniwersytet Narodowy im. Łesi Ukrainki w Łucku, Wydział Edukacji Nauczycieli i Pracy Socjalnej, Katedra Pracy Socjalnej i Pedagogiki Szkolnictwa Wyższego https://orcid.org/0000-0002-9288-8179

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.13

Słowa kluczowe:

kształcenie integracyjne, gotowość do integracji szkolnej, integracja rówieśnicza

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki analizy gotowości młodzieży polskiej i ukraińskiej do integracji szkolnej z rówieśnikami z niepełnosprawnością. W badaniach uczestniczyło 169 uczniów z Ukrainy i 170 uczniów z Polski. Wyniki badań pokazały, iż występują istotne statystycznie różnice między badanymi grupami w zakresie trzech głównych wymiarów analizowanej gotowości integracyjnej.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Kazanowski, Z., & Martyniuk, T. (2019). Integracja edukacyjna z rówieśnikami z niepełnosprawnością w percepcji młodzieży polskiej i ukraińskiej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 98–103. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.13

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ