Blogi jako forma komunikowania w kulturze konwergencji – raport z badań własnych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.24

Słowa kluczowe:

blogi, konwergencja mediów, kultura konwergencji, wyniki badań własnych

Abstrakt

Konwergencja mediów i rozwiązań medialnych wpływa na sposób korzystania przez młodzież z urządzeń cyfrowych i aplikacji im dedykowanych. Nowa digitalna rzeczywistość kształtuje kolejne zjawisko społeczne, jakim jest blogging, który tworzy specyficzną kulturę komunikacji. W dobie cyfrowych technologii oraz dostępu do wielu programów sieciowych współczesne pokolenie młodych odczuwa potrzebę bycia online, chce mieć szybki dostęp do informacji, a także może je samodzielnie zamieszczać w internecie. W artykule opisano tylko jedną formę medialną, jaką jest blog, i tę uczyniono przedmiotem eksploracji. Głównym celem badań było pozyskanie opinii respondentów na temat blogów jako popularnej formy komunikacji w cyberprzestrzeni. Szczegółowa diagnoza badanego zjawiska była możliwa dzięki sformułowaniu czterech problemów badawczych. Wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. Dla respondentów biorących udział w badaniu skonstruowano autorskie narzędzie empiryczne, które umieszczono online na stronie survio.com/pl.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Wrońska, M. (2019). Blogi jako forma komunikowania w kulturze konwergencji – raport z badań własnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 184–191. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.24

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ