Przestrzeń dla rodziców w przedszkolu. O budowaniu rodzicielskiego zaangażowania

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.13

Słowa kluczowe:

miejsce, przestrzeń, rodzice, zaangażowanie, przedszkole

Abstrakt

Przestrzeń i miejsce to istotne składniki życia współczesnego człowieka. Jednostka doświadcza w cyklu życia licznych przestrzeni, jakościowo różnych, ograniczonych, niepodzielnych, zmiennych, dodatnio lub ujemnie ocenianych. Ich doświadczanie łączy się z potrzebami i zachowaniami zarówno jednostek, jak i grup społecznych. Przychodząc na świat w rodzinie, człowiek doświadcza istnienia w tym miejscu. W życiu dorosłym tworzy własną rodzinę – miejsce i przestrzeń dla rozwoju siebie i swego potomstwa. W kolejnych etapach życia wspólnie z członkami rodziny poznaje i tworzy nowe miejsca. Jednym z nich jest przedszkole, a później szkoła. To miejsce, które nie tylko jest wyodrębnione w kategoriach przestrzeni fizycznej, ale jest terenem rodzicielskiego działania. Nie zawsze rodzicielskie zaangażowanie przebiega jednak na wysokim poziomie. Dlatego też w toku badań w działaniu poszukiwano odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób budowana jest wspólnota rodzicielska w przedszkolu w oparciu o wyodrębnienie w przestrzeni placówki specjalnego miejsca dla rodziców?

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Lulek, B. (2019). Przestrzeń dla rodziców w przedszkolu. O budowaniu rodzicielskiego zaangażowania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 92–100. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.13

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ