Stracone pokolenie – młodość ryzykiem socjalnym?

Autor

  • Marlena Duda Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Metodologii Nauk Pedagogicznych, Polska https://orcid.org/0000-0001-9168-808X

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.16

Słowa kluczowe:

stracone pokolenie, bezrobocie, młodość

Abstrakt

Przejście z systemu edukacji na rynek pracy młodych ludzi i efektywność procesu adaptacji do sytuacji zatrudnienia związane są z wieloma czynnikami. Obecnie zagrożenie bezrobociem i biernością zawodową wśród młodych dorosłych staje się problemem nie tylko indywidualnym, ale również i społecznym. Wielkość zjawiska czyni z niego ryzyko socjalne, gdyż utrudnia realizację zadań rozwojowych charakterystycznych dla etapu wczesnej młodości. Celem artykułu jest przybliżenie problematyki trudności w uzyskaniu pracy w grupie osób kończących edukację zarówno ponadgimnazjalną, jak i akademicką.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-30

Jak cytować

Duda, M. (2019). Stracone pokolenie – młodość ryzykiem socjalnym?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 116–121. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.16

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ