Neuronalna strategia wykonywania czynności edukacyjnych na materiałach polisensorycznych oraz na tablecie u dzieci o różnym czasie kontaktu z mediami

Autor

  • MAŁGORZATA CHOJAK Doktor, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Dydaktyki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.30

Słowa kluczowe:

neuropedagogika, mózg, dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, media w szkole

Abstrakt

Od wielu lat wśród naukowców i praktyków toczy się dyskusja dotycząca kontaktów dzieci z mediami. Publikacje zagraniczne w większości podkreślają negatywny wpływ telewizji czy komputera na rozwój. W ostatnim czasie naukowcy potwierdzili funkcjonalne i strukturalne różnice między mózgiem dzieci o różnym czasie kontaktu z mediami. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki pilotażowych badań z zakresu neuropedagogiki. Procedura została oparta na neurobrazowaniu w trakcie wykonywania przez dzieci czynności edukacyjnych. Uzyskane wyniki mogą stanowić istotny argument w dyskusji dotyczącej cyfryzacji szkół.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

CHOJAK, M. (2018). Neuronalna strategia wykonywania czynności edukacyjnych na materiałach polisensorycznych oraz na tablecie u dzieci o różnym czasie kontaktu z mediami. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 218–223. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.30

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY ZASTOSOWAŃ IT W EDUKACJI