TIK w wolontariacie jako przestrzeń aktywności prospołecznej

Autor

  • MARLENA PIENIĄŻEK Magister, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.66

Słowa kluczowe:

media, wolontariat, prospołeczność, technologie informacyjno-komunikacyjne

Abstrakt

W XXI w. człowiek może izolować się na wiele sposobów. Media oddziałują na jednostkę, m.in. na jej zachowanie, poziom wiedzy, postawy, jak również na kulturę, zmieniając postrzeganie życia rodzinnego, zawodowego oraz modelu uczenia się. Przemiany kulturowe mają związek z poszerzaniem się obszaru wolności. Lansowanie postmodernistycznej ideologii oraz stylu w połączeniu z rozwojem ekonomicznym i postępem technologicznym, a także wszechobecną reklamą doprowadziło do powstania kultury konsumpcji. Odpowiedzią na tę tendencje może być zaangażowanie społeczne, praca wolontarystyczna oraz aktywne uczestniczenie czy wręcz kreowanie przestrzeni medialnej. Coraz częściej działalność prospołeczna jest wspomagane przez nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne czy aplikacje mobilne, a coraz szybciej rozwijającą się częścią trzeciego sektora jest tak zwany e-wolontariat.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

PIENIĄŻEK, M. (2018). TIK w wolontariacie jako przestrzeń aktywności prospołecznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 460–466. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.66

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ