Indywidualne teorie nauczycieli jako element kultury szkoły
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.34Słowa kluczowe:
szkoła, nauczyciel, pedagogiczne indywidulane teorie nauczycieli, kultura szkołyAbstrakt
Poszukując użytecznych kategorii służących do opisu i badania codzienności szkoły, warto zwrócić uwagę na indywidualne pedagogiczne teorie nauczycieli będące elementem kultury szkoły. W tekście przybliżam pojęcie indywidualnych teorii nauczycieli, ich rodzaje, obszary, jakich mogą dotyczyć. Przyjmuję, iż indywidualne teorie pedagogiczne nauczycieli w odróżnieniu od wiedzy naukowej są ich „wiedzą osobistą”, gromadzoną na podstawie indywidulanych doświadczeń. Wiedza ta służy do rozwiązywania praktycznych problemów, a co za tym idzie, w istotny sposób wpływa na działania szkolne nauczycieli, a skoro tak, to nie może być w badaniach nad szkołą pomijana.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
DUSZA, B. (2018). Indywidualne teorie nauczycieli jako element kultury szkoły. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 248–252. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.34
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.