Edukacja mobilna w szkołach ponadgimnazjalnych – raport z badań

Autor

  • MARTA WROŃSKA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Medialnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.30

Słowa kluczowe:

media cyfrowe, technologie mobilne, edukacja mobilna, zalety i wady edukacji mobilnej

Abstrakt

Nowoczesna szkoła, jeśli chce być atrakcyjna dla swoich uczniów, nie może być obojętna wobec mediów cyfrowych o charakterze mobilnym, które są na co dzień wykorzystywane przez adolescentów. Technologie mobilne to urządzenia, które mogą być używane przy ciągłej zmianie lokalizacji w terenie, wykorzystując transmisję danych na odległość za pomocą bezprzewodowego medium (częstotliwości fal radiowych). Edukacja mobilna to szeroka gama możliwości, jakie stwarza połączenie technologii mobilnych i bezprzewodowych sieci, które można wykorzystać również w szkole. Dzięki mobilnym urządzeniom można łatwo zmotywować uczniów do sensownej własnej aktywności. Dlatego nauczyciel powinien mieć świadomość, że na każdą technologię w szkole trzeba mieć pomysł, a także umiejętności pozwalające na zastosowanie tych technologii w pracy dydaktycznej. Głównym celem przeprowadzonych przeze mnie badań było pozyskanie odpowiedzi i ich analiza na temat edukacji mobilnej wykorzystywanej w szkole. Skonstruowane autorskie narzędzie badawcze miało zweryfikować opinie nauczycieli w zakresie ich przygotowania do zastosowania edukacji mobilnej (m-learning, mobile learning) w ich szkołach. Wyniki i konkluzje przedstawiam w artykule.

Pobrania

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

WROŃSKA, M. (2017). Edukacja mobilna w szkołach ponadgimnazjalnych – raport z badań. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 218–224. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.30

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ