Optymalne ścieżki kształcenia prowadzące do uzyskania pełnych kompetencji zawodowych

Autor

  • Ireneusz ZAWŁOCKI Politechnika Częstochowska, Instytut Mechaniki i Podstaw Konstrukcji Maszyn, Zakład Podstaw Konstrukcji Maszyn, Polska
  • Krzysztof NIEWIADOMSKI Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania, Instytut Socjologii i Psychologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.20

Słowa kluczowe:

kształcenie zawodowe, drożność kształcenia, ścieżki kształcenia zawodowego, kompetencje zawodowe

Abstrakt

Jedną z najważniejszych kwestii mających wpływ na rozwój innowacyjnej gospodarki jest obserwowane niedopasowanie kompetencyjne. Zjawisko to stanowi również problem dla absolwentów szukających zatrudnienia. W niniejszym opracowaniu scharakteryzowano podstawowe przyczyny tej sytuacji, szczególnie w obszarze systemu edukacji. Następnie opisano dobór i analizę optymalnych ścieżek kształcenia prowadzących do uzyskania wymaganych kompetencji zawodowych z uwzględnieniem drożności kształcenia zawodowego.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

ZAWŁOCKI, I., & NIEWIADOMSKI, K. (2016). Optymalne ścieżki kształcenia prowadzące do uzyskania pełnych kompetencji zawodowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 164–169. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.20

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION