Umiejętność programowania jako element kształcenia studentów kierunków nieinformatycznych

Autor

  • JERZY KULASA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Polska
  • ANNA NIZIOŁ Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.20

Słowa kluczowe:

umiejętność programowania, edukacja, studenci

Abstrakt

Progności rynku pracy, mówiąc o kompetencjach cyfrowych, szczególne miejsce przypisują programowaniu. Niektórzy z nich stawiają tezy, że języki programowanie staną się nowym alfabetem profesjonalistów XXI w. W publicznej dyskusji na temat edukacji coraz częściej podkreśla się fakt, że we współczesnym świecie umiejętność programowania staje się trzecim, wręcz niezbędnym językiem. Stąd też celem tego opracowania jest zweryfikowanie poziomu wiedzy i umiejętności programowania wśród studentów kierunku nieinformatycznego, ale bardzo intensywnie korzystającego z różnorodnych narzędzi informatycznych w trakcie zajęć z przedmiotów praktycznych, a także wykorzystania (lub zamiaru wykorzystania) oraz oceny przydatności programowania w przyszłej pracy zawodowej

Pobrania

Opublikowane

2016-09-30

Jak cytować

KULASA, J., & NIZIOŁ, A. (2016). Umiejętność programowania jako element kształcenia studentów kierunków nieinformatycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 17(3), 135–142. https://doi.org/10.15584/eti.2016.3.20

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ