Przestrzeń medialna atrakcyjnym pozaszkolnym środowiskiem funkcjonowania adolescentów
Słowa kluczowe:
przestrzeń medialna, adolescent, technologie mobilne, nowy wymiar szkołyAbstrakt
Rzeczywistość generowana przez media zachęca młode pokolenie do swobodnego korzystania z technologii informacyjnych, a zwłaszcza z technologii mobilnych, z którymi uczniowie praktycznie się nie rozstają. Obecnie szkoła to najbardziej oddalone miejsce od rzeczywistego świata. Niestety, powiększa się przepaść pomiędzy tym, co młodzi ludzie robią poza szkołą, a tym, czym się w niej zajmują. Nauczyciel musi być świadomy tego, iż bez nowoczesnych metod komunikacji i przekazu informacji, a więc bez dostępu na zajęciach szkolnych do tematycznych portali internetowych, specjalistycznych kanałów telewizyjnych czy blogów eksperckich, trudno wyobrazić sobie przyszłość młodych pokoleń. Nauczyciele zamiast bezwzględnie zakazywać używania tych technologii, powinni zastanowić się, jak je konstruktywnie wykorzystać w procesie dydaktyczny. W nowoczesnym podejściu do edukacji nauczyciel ma być do72 radcą ucznia w zdobywaniu umiejętności, facylitatorem, przewodnikiem po coraz bardziej skomplikowanych, często hipermedialnych strukturach informacyjnych. Słowa kluczowePobrania
Opublikowane
2015-09-30
Jak cytować
WROŃSKA, M. (2015). Przestrzeń medialna atrakcyjnym pozaszkolnym środowiskiem funkcjonowania adolescentów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 65–72. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6437
Numer
Dział
EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.