Przestrzeń medialna atrakcyjnym pozaszkolnym środowiskiem funkcjonowania adolescentów

Autor

  • Marta WROŃSKA Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

przestrzeń medialna, adolescent, technologie mobilne, nowy wymiar szkoły

Abstrakt

Rzeczywistość generowana przez media zachęca młode pokolenie do swobodnego korzystania z technologii informacyjnych, a zwłaszcza z technologii mobilnych, z którymi uczniowie praktycznie się nie rozstają. Obecnie szkoła to najbardziej oddalone miejsce od rzeczywistego świata. Niestety, powiększa się przepaść pomiędzy tym, co młodzi ludzie robią poza szkołą, a tym, czym się w niej zajmują. Nauczyciel musi być świadomy tego, iż bez nowoczesnych metod komunikacji i przekazu informacji, a więc bez dostępu na zajęciach szkolnych do tematycznych portali internetowych, specjalistycznych kanałów telewizyjnych czy blogów eksperckich, trudno wyobrazić sobie przyszłość młodych pokoleń. Nauczyciele zamiast bezwzględnie zakazywać używania tych technologii, powinni zastanowić się, jak je konstruktywnie wykorzystać w procesie dydaktyczny. W nowoczesnym podejściu do edukacji nauczyciel ma być do72 radcą ucznia w zdobywaniu umiejętności, facylitatorem, przewodnikiem po coraz bardziej skomplikowanych, często hipermedialnych strukturach informacyjnych. Słowa kluczowe

Pobrania

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

WROŃSKA, M. (2015). Przestrzeń medialna atrakcyjnym pozaszkolnym środowiskiem funkcjonowania adolescentów. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 65–72. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6437

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA