Wybrane problemy edukacji technicznej z wykorzystaniem symulacji komputerowej na przykładzie korelacji wagi pojazdów ciężarowych i użycia infrastruktury drogowej

Autor

  • Marcin BUGDOL Politechnika Śląska, Polska
  • Aleksander KONIOR APM Konior Piwowarczyk Konior Sp. z o.o., Polska

Słowa kluczowe:

przeciążone ciężarówki, koszt restytucji infrastruktury drogowej, edukacja młodzieży

Abstrakt

W artykule zaprezentowano przykład komputerowego wspomagania dydaktyki w zakresie kształcenia kultury technicznej w ramach przedmiotu zajęć technicznych. Program zasadniczo adresowany jest do odbiorcy z klas IV–VI szkoły podstawowej, jakkolwiek jego przeznaczenie do wykorzystania w edukacji dorosłych uczestników ruchu drogowego jest oczywiste w realiach naszego kraju. Zaproponowany w materiale program komputerowy jest odpowiedzią na zidentyfikowany problem związany z przeciążaniem samochodów ciężarowych. Znaczenie społeczne poruszanego zagadnienia jest istotne z uwagi na powszechność występowania tego zjawiska oraz wysokie koszty społeczne związane z koniecznością restytucji infrastruktury drogowej

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

BUGDOL, M., & KONIOR, A. (2014). Wybrane problemy edukacji technicznej z wykorzystaniem symulacji komputerowej na przykładzie korelacji wagi pojazdów ciężarowych i użycia infrastruktury drogowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 159–164. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6588

Numer

Dział

EDUKACYJNY SPRZĘT I PROGRAMY KOMPUTEROWE