Komputerowe wspomaganie diagnostyki dysleksji rozwojowej

Autor

  • MARCIN BUGDOL Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • MARTA SZYMAŃSKA Magister inżynier, Polska
  • MONIKA BUGDOL Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • ANDRZEJ W. MITAS Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.8

Słowa kluczowe:

dysleksja rozwojowa, komputerowe wspomaganie diagnostyki

Abstrakt

Dysleksja jest przedmiotem wielu badań. Jedną z przyczyn tego zjawiska może być wzrasta-jący w ostatnich latach odsetek społeczeństwa ze zdiagnozowanym problemem specyficznych trudności w nauce (obecnie zdiagnozowaną dysleksję ma ok. 10% uczniów; Brejnak, 2003). Peda-godzy szkolni w ramach posiadanych środków i czasu pracy często nie są w stanie zdiagnozować wszystkich uczniów z problemami w nauce. Zaproponowany uproszczony system o cechach user friendly został wdrożony w dwóch szkołach podstawowych, gdzie został pozytywnie oceniony przez pedagogów szkolnych. Dokładność poszczególnych modułów systemu oscylowała w okolicach 80%, swoistość przyjmowała wartości 90–100%, natomiast czułość wahała się mię-dzy 60 a 70%.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

BUGDOL, M., SZYMAŃSKA, M., BUGDOL, M., & MITAS, A. W. (2018). Komputerowe wspomaganie diagnostyki dysleksji rozwojowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 69–74. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.8

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>