Koszty społeczne zdarzeń drogowych jako determinanta edukacji motoryzacyjnej
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo ruchu drogowego, edukacja motoryzacyjna, kultura techniczna.Abstrakt
W artykule zaprezentowano zagadnienie systemowego podejścia do edukacji w zakresie wychowania motoryzacyjnego. Problem zasadniczo adresowany jest do środowisk odpowiedzialnych za efektywne nauczanie zasad współistnienia w ogólnodostępnej przestrzeni drogi publicznej. Zaproponowana w materiale koncepcja wyodrębnienia zadania edukacji motoryzacyjnej jest spójna z cywilizacyjnymi aspiracjami rozwijającego się społeczeństwa. Autorzy zwracają uwagę na powaŜne koszty społeczne, których postrzeganie, co gorsza, nie jest oczywiste, co naturalnie implikuje niewłaściwy stosunek do problemu optymalizacji. W podsumowaniu sugeruje się kompleksowe podejście systemowe, zastępujące działania spontanicznePobrania
Opublikowane
2014-06-30
Jak cytować
MITAS, A. W., & JAŹDZIK-OSMÓLSKA, A. (2014). Koszty społeczne zdarzeń drogowych jako determinanta
edukacji motoryzacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 134–141. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6648
Numer
Dział
EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.