Koszty społeczne zdarzeń drogowych jako determinanta edukacji motoryzacyjnej

Autor

  • Andrzej W. MITAS Politechnika Śląska, Polska
  • Agata JAŹDZIK-OSMÓLSKA Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Polska

Słowa kluczowe:

bezpieczeństwo ruchu drogowego, edukacja motoryzacyjna, kultura techniczna.

Abstrakt

W artykule zaprezentowano zagadnienie systemowego podejścia do edukacji w zakresie wychowania motoryzacyjnego. Problem zasadniczo adresowany jest do środowisk odpowiedzialnych za efektywne nauczanie zasad współistnienia w ogólnodostępnej przestrzeni drogi publicznej. Zaproponowana w materiale koncepcja wyodrębnienia zadania edukacji motoryzacyjnej jest spójna z cywilizacyjnymi aspiracjami rozwijającego się społeczeństwa. Autorzy zwracają uwagę na powaŜne koszty społeczne, których postrzeganie, co gorsza, nie jest oczywiste, co naturalnie implikuje niewłaściwy stosunek do problemu optymalizacji. W podsumowaniu sugeruje się kompleksowe podejście systemowe, zastępujące działania spontaniczne

Pobrania

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

MITAS, A. W., & JAŹDZIK-OSMÓLSKA, A. (2014). Koszty społeczne zdarzeń drogowych jako determinanta edukacji motoryzacyjnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 134–141. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6648

Numer

Dział

EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA

Inne teksty tego samego autora