Propozycja walidacji bloczków EduMATRIX jako narzędzia dydaktycznego wspomagającego proces nauczania matematyki w klasach nauczania początkowego

Autor

  • Anita POLLAK Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Psychologii, Polska
  • Agata M. WIJATA
  • Maria J. BIEŃKOWSKA Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Andrzej W. MITAS Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.42

Słowa kluczowe:

EduMATRIX, edukacja wczesnoszkolna, pomoce dydaktyczne, matematyka

Abstrakt

Liczne propozycje narzędzi wykorzystywanych w procesie dydaktycznym mają na celu wspomaganie rozwoju i umiejętności uczniów. Wykonany z naturalnych materiałów zestaw Edu-MATRIX stanowi ciekawą alternatywę dla dostępnych na rynku propozycji. Metoda walidacji EduMATRIX opiera się na projekcie eksperymentu z grupą kontrolną. Zebrane dane posłużą do oceny wpływu zestawu EduMATRIX na poprawność oraz czas rozwiązywania zadań matematycz-nych opracowanych w oparciu o standaryzowany materiał. Analizie poddano również opinie dzieci odnoszące się do ich samopoczucia w trakcie zajęć oraz satysfakcji z wykonywanych zadań, a także oceny nauczycieli dotyczące postępów w nauce matematyki u dzieci uczestniczących w badaniu.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

POLLAK, A., WIJATA, A. M., BIEŃKOWSKA, M. J., & MITAS, A. W. (2016). Propozycja walidacji bloczków EduMATRIX jako narzędzia dydaktycznego wspomagającego proces nauczania matematyki w klasach nauczania początkowego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 325–331. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.42

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora