Ergonomia stanowiska nauki dzieci wczesnoszkolnych w aspekcie efektywności procesu nauczania-uczenia się

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.19

Słowa kluczowe:

edukacja prozdrowotna, edukacja wczesnoszkolna, media w edukacji

Abstrakt

Promowany obecnie styl pracy i nauki wymusza pozycję siedzącą, co w połączeniu z mało aktywnym trybem życia dzieci przynosi wiele negatywnych skutków zarówno w aspekcie medycznym, jak i pedagogicznym. Istnieje pilna konieczność przeciwdziałania szkodliwym nawykom prezentowanym dzisiaj przez dzieci wczesnoszkolne. Potrzeba ta jest nierozłącznie powiązana z próbą adaptacji technologii informacyjno-komunikacyjnych z jednoczesnym wykorzystaniem aktywnych siedzisk w salach szkolnych. Włączenie nowych technologii w proces dydaktyczny oraz odblokowanie możliwości aktywizacji ruchowej podczas zajęć pozwoli prowadzić lekcje zgodnie z osobistymi potrzebami danego dziecka. Nowoczesne rozwiązania właściwie wprowadzone do sal lekcyjnych otworzą możliwości samodzielnego organizowania się oraz kooperacji z innymi uczestnikami zajęć, wybrania i realizacji stawianych sobie celów bez zaburzania właściwego rozwoju fizycznego dziecka.

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Mańka, A. K., Ledwoń, D. J., & Mitas, A. W. (2019). Ergonomia stanowiska nauki dzieci wczesnoszkolnych w aspekcie efektywności procesu nauczania-uczenia się. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 133–140. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.19

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ I ŚRODOWISKOWEJ

Inne teksty tego samego autora