Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41Słowa kluczowe:
EduMATRIX, programowanie, edukacja wczesnoszkolna, zabawkiAbstrakt
Obecnie bardzo duży nacisk w procesie edukacji kładziony jest na rozwijanie umiejętności logicznego i abstrakcyjnego myślenia, co jest niezbędne do nauki programowania. Powszechnie dostępne są systemy, które pomagają oswoić się z tym zagadnieniem już od najmłodszych lat. W niniejszej pracy przedstawiona została alternatywa dla takich aplikacji – bloczki EduMATRIX. Ich głównym atutem jest nauczanie zagadnień związanych z programowaniem bez konieczności przebywania przed ekranem komputera. Ponadto zaproponowano metodę walidacji użyteczności EduMATRIX oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych, która pozwoli na wskazanie skutecznej formy nauki dla młodych użytkowników.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
WIJATA, A. M., POLLAK, A., BUGDOL, M. D., BIEŃKOWSKA, M. J., & MITAS, A. W. (2016). Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 319–324. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.