Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX

Autor

  • Agata M. WIJATA Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Anita POLLAK Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Psychologii, Polska
  • Marcin D. BUGDOL Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Maria J. BIEŃKOWSKA Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Andrzej W. MITAS

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41

Słowa kluczowe:

EduMATRIX, programowanie, edukacja wczesnoszkolna, zabawki

Abstrakt

Obecnie bardzo duży nacisk w procesie edukacji kładziony jest na rozwijanie umiejętności logicznego i abstrakcyjnego myślenia, co jest niezbędne do nauki programowania. Powszechnie dostępne są systemy, które pomagają oswoić się z tym zagadnieniem już od najmłodszych lat. W niniejszej pracy przedstawiona została alternatywa dla takich aplikacji – bloczki EduMATRIX. Ich głównym atutem jest nauczanie zagadnień związanych z programowaniem bez konieczności przebywania przed ekranem komputera. Ponadto zaproponowano metodę walidacji użyteczności EduMATRIX oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych, która pozwoli na wskazanie skutecznej formy nauki dla młodych użytkowników.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

WIJATA, A. M., POLLAK, A., BUGDOL, M. D., BIEŃKOWSKA, M. J., & MITAS, A. W. (2016). Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 319–324. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora