Wychowanie motoryzacyjne wyzwaniem społecznym XXI wieku
Słowa kluczowe:
edukacja motoryzacyjna, bezpieczeństwo ruchu drogowego, kultura technicznaAbstrakt
W artykule przedstawiono wybrane problemy krzewienia kultury technicznej w ramach szkolnego obowiązku kształcenia z zakresu techniki. W szczególności rozważania skierowano na obszar wychowania motoryzacyjnego, warunkującego zrównoważony rozwój społeczny. Na tle wyników analizy poziomu wiedzy z zakresu prawa o ruchu drogowym, reprezentatywnego dla osób dorosłych, posiadających prawo jazdy, wyłoniono związki przyczynowo-skutkowe, dla których wspólną cechą jest deficyt wiedzy z zakresu podstaw fizyki. Zaproponowano prosty sposób komputerowego wspomagania ćwiczeniowego składnika procesu dydaktycznego w przekonaniu, że nauczanie symulacyjne istotnie uzupełni doświadczenia z praktyki ruchu drogowego.Pobrania
Opublikowane
2014-06-30
Jak cytować
MITAS, A. W. (2014). Wychowanie motoryzacyjne wyzwaniem społecznym
XXI wieku. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 128–133. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6647
Numer
Dział
EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.