Wychowanie motoryzacyjne wyzwaniem społecznym XXI wieku

Autor

  • Andrzej W. MITAS

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

edukacja motoryzacyjna, bezpieczeństwo ruchu drogowego, kultura techniczna

Abstrakt

W artykule przedstawiono wybrane problemy krzewienia kultury technicznej w ramach szkolnego obowiązku kształcenia z zakresu techniki. W szczególności rozważania skierowano na obszar wychowania motoryzacyjnego, warunkującego zrównoważony rozwój społeczny. Na tle wyników analizy poziomu wiedzy z zakresu prawa o ruchu drogowym, reprezentatywnego dla osób dorosłych, posiadających prawo jazdy, wyłoniono związki przyczynowo-skutkowe, dla których wspólną cechą jest deficyt wiedzy z zakresu podstaw fizyki. Zaproponowano prosty sposób komputerowego wspomagania ćwiczeniowego składnika procesu dydaktycznego w przekonaniu, że nauczanie symulacyjne istotnie uzupełni doświadczenia z praktyki ruchu drogowego.

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

MITAS, A. W. (2014). Wychowanie motoryzacyjne wyzwaniem społecznym XXI wieku. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 128–133. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora