Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX

Autor

  • Agata M. WIJATA Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Anita POLLAK Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Psychologii, Polska
  • Marcin D. BUGDOL Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Maria J. BIEŃKOWSKA Politechnika Śląska, Wydział Inżynierii Biomedycznej, Katedra Informatyki i Aparatury Medycznej, Polska
  • Andrzej W. MITAS

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41

Słowa kluczowe:

EduMATRIX, programowanie, edukacja wczesnoszkolna, zabawki

Abstrakt

Obecnie bardzo duży nacisk w procesie edukacji kładziony jest na rozwijanie umiejętności logicznego i abstrakcyjnego myślenia, co jest niezbędne do nauki programowania. Powszechnie dostępne są systemy, które pomagają oswoić się z tym zagadnieniem już od najmłodszych lat. W niniejszej pracy przedstawiona została alternatywa dla takich aplikacji – bloczki EduMATRIX. Ich głównym atutem jest nauczanie zagadnień związanych z programowaniem bez konieczności przebywania przed ekranem komputera. Ponadto zaproponowano metodę walidacji użyteczności EduMATRIX oraz innych dostępnych pomocy dydaktycznych, która pozwoli na wskazanie skutecznej formy nauki dla młodych użytkowników.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

WIJATA, A. M., POLLAK, A., BUGDOL, M. D., BIEŃKOWSKA, M. J., & MITAS, A. W. (2016). Wsparcie nauki programowania w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem EduMATRIX. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 319–324. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.41

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ

Inne teksty tego samego autora