Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku

Autor

  • Tadeusz Aleksander

Słowa kluczowe:

globalizacja, edukacja dorosłych, konferencje międzynarodowe

Abstrakt

Prezentowany tekst ukazuje edukację dorosłych jako ważne ogniwa uczenia się człowieka w ciągu całego życia. Działania na rzecz jej rozwoju są przejawem troski o dobro poszczególnych krajów i kontynentów. Wyrazem zainteresowania stanem i przyszłością edukacji dorosłych są międzynarodowe konferencje naukowe umożliwiające badaczom wymianę doświadczeń i projektowanie strategii jej rozwoju.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Aleksander T., Miejsce międzynarodowych konferencji oświaty dorosłych w integracji myśli andragogicznej [w:] Edukacja ustawiczna dorosłych w europejskiej przestrzeni kształcenia z perspektywy polskich doświadczeń, red. A. Granat, M. Janik, Lublin 2009.

Bednarczyk H. (red.), Życie i uczenie się dla pomyślnej przyszłości: siła uczenia się dorosłych, Radom 2010.

Confintea VI. Adult Education and Development. Institut fur Internationele Zusammenarbeit DVV, Bonn 2010, nr 75.

Knoll J.H., The history of the UNESCO international conferences on adult education from Helsingor (1949) to Hamburg (1997), Convergence XL 2007 (3–4), s. 21–41.

Półturzycki J., Konferencje oświaty dorosłych [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Warszawa 2003.

Pobrania

Opublikowane

2013-12-24

Jak cytować

Aleksander, T. (2013). Problemy globalnej edukacji dorosłych XXI wieku. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 1, 15–26. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11021

Numer

Dział

Historyczna ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej