Problems of adult’s global education in XXI century

Authors

  • Tadeusz Aleksander

Keywords:

globalization, adults’ education, international conferences

Abstract

Presented text show adults’ education as an important aspect of learning during whole life. Taken steps proves care about good for particular countries and continents. Expression of interested in state and future of adults’ education are international, sience conferences, which gives opportunity to exchange experiences and project strategy by researches.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aleksander T., Miejsce międzynarodowych konferencji oświaty dorosłych w integracji myśli andragogicznej [w:] Edukacja ustawiczna dorosłych w europejskiej przestrzeni kształcenia z perspektywy polskich doświadczeń, red. A. Granat, M. Janik, Lublin 2009.

Bednarczyk H. (red.), Życie i uczenie się dla pomyślnej przyszłości: siła uczenia się dorosłych, Radom 2010.

Confintea VI. Adult Education and Development. Institut fur Internationele Zusammenarbeit DVV, Bonn 2010, nr 75.

Knoll J.H., The history of the UNESCO international conferences on adult education from Helsingor (1949) to Hamburg (1997), Convergence XL 2007 (3–4), s. 21–41.

Półturzycki J., Konferencje oświaty dorosłych [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Warszawa 2003.

Published

2013-12-24

How to Cite

Aleksander, T. (2013). Problems of adult’s global education in XXI century. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 1, 15–26. Retrieved from https://journals.ur.edu.pl/kpe/article/view/11021

Issue

Section

Historyczna ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej