Muzykoterapia czy filetyka muzyczna w szkole?

Autor

  • Helena Orieščiková

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.11

Słowa kluczowe:

muzykoterapia, filetyka muzyczna, uczeń, szkoła

Abstrakt

W artykule skupiono się na wyjaśnieniu koncepcji muzykoterapii i filetyki muzycznej w szkole. Filetyka muzyczna jest definiowana jako artystyczno-pedagogiczna dyscyplina, pozostająca w ścisłym związku z muzykoterapią. Stara się tworzyć własne, nowe sposoby postępowania, które mają podstawę w muzykoterapii, ale wymagają innej procedury i podejścia w realizacji. Filetyka muzyczna to nowo powstająca dyscyplina, stojąca na pograniczu edukacji muzycznej i muzykoterapii. Jest korzystna w szkołach, w których nauczyciele używają różnych metod pracy z muzyką, rytmem i głosem. W artykule porównano koncepcje i wyjaśnienia podstawowych misji muzykoterapii i filetyki muzycznej w procesie edukacyjnym.

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Orieščiková, H. (2020). Muzykoterapia czy filetyka muzyczna w szkole?. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 162–173. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.11

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych