Wzmacnianie edukacji włączającej: zasady doskonałości w nauczaniu i kształceniu ustawicznym

Autor

  • Rebeca Soler Costa University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.9

Słowa kluczowe:

edukacja włączająca, doskonałość, uczący się przez całe życie, akty edukacyjne, szkolna kultura

Abstrakt

Dawno temu polityka edukacyjna zaczęła opracowywać różne środki, aby zaoferować pomoc uczniom wymagającym wsparcia edukacyjnego. Jednak społeczeństwo jest za każdym razem bardziej zróżnicowane i wymaga dodatkowych strategii, aby zapewnić prawdziwą edukację włączającą. Najczęściej instytucje napotykają na problemy ze względu na brak zasobów. Z tego powodu badane jest podejście do wzmacniania edukacji włączającej. Zasady doskonałości w nauczaniu i uczeniu się przez całe życie są promowane w taki sposób, aby wzmocnić wszystkie możliwe strategie i zwrócić uwagę uczniów na ich różnorodność. Wyniki pokazują, w jaki sposób wskazania zainteresowanych stron przyczyniają się do oferowania wsparcia edukacyjnego oraz jak głęboko można rozwijać edukację włączającą w instytucjach. Nowe wymagania społeczno-wychowawcze wymagają konkretnych zasad, metod nauczania i technik, które pozwalają na różnorodność zdolności i umiejętności uczniów.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Avramidis E. & Norwich B., Teacher’s Attitudes toward Integration/Inclusion. A Review of the Literature, “European Journal of Special Needs Education”, 2(17), 129–148, 2000.

Booth T. et al., The Index of Inclusion: developing learning and participation in schools, CSIE, London 2000.

Daniels H. & Garner P., Inclusive Education. Supporting inclusion in education systems, Kogan Page, London 1999.

Doménecht F., Traver J.A., Odet M. & Sales M.A., Análisis de las variables mediadoras entre las concepciones educativas del profesor de secundaria y su conducta docente, “Revista de Educación”, 340, pp. 473–492.

Feldman R.S., The social psychology of education: Current research and theory, University Press, pp. 153–171, Cambridge 1986.

Howe S.G., On the proper role of state institutions for the disabled. Speech given at ceremonies on laying the cornerstone of the New York State Institution for the Blind at Batavia, Genesee County, Henry Todd, New York 1966.

Merseth K., The case for cases in Teacher Education, “Proceedings of the Conference on Case Method”, Charlott 1990.

Pérez Gómez Á.I., Las fronteras de la educación. Epistemología y Ciencias de la Educación, ZERO, Madrid 1978.

Perret-Clermont A.N., Interagir e connaître: Enjeux et régulations sociales dans le dévelopment cognitif, Delachaux et Niestlé, Neuchâtel 1988.

Soler J.R., La participación social en la construcción de la democracia, reto consustancial a la formación a lo largo de la vida, Tornapunta, Madrid 2009.

Soler R. & Han T., The Language of Pedagogy Today: What are the New Teaching Challenges?, Nova, New York 2018.

Sparks D., Designing Powerful Professional Development for Teachersand Principals, National Staff Development Council, Oxford 2002.

Vygotsky L., La mente en la sociedad: el desarrollo de las funciones psicológicas superiores, Harvard University Press, Cambridge 1978.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Soler Costa, R. (2018). Wzmacnianie edukacji włączającej: zasady doskonałości w nauczaniu i kształceniu ustawicznym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 122–130. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.9

Numer

Dział

Aksjologiczne i społeczne obszary wychowania i rozwoju człowieka