Foucault i edukacja. Zastosowanie niektórych teorii Foucaulta dla zrozumienia współczesnej edukacji

Autor

  • Marta Mauri Medrano Universidad de Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.6

Słowa kluczowe:

edukacja, teoria Michela Foucaulta, kultura szkolna

Abstrakt

Michel Foucault i jego praca oferują narzędzie heurystyczne dające ogromne możliwości wykorzystania jego teorii jako ram teoretycznych i zrozumienia sytuacji edukacyjnej naszych czasów. Celem tego artykułu jest zwrócenie uwagi na niektóre pojęcia i kategorie analityczne definiowane przez Foucaulta, wskazanie ich zalet i niedoskonałości oraz przygotowanie sposobu nowego podejścia przez zainteresowanych wykorzystaniem tego konceptualnego „zestawu narzędzi”.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Mauri Medrano, M. (2018). Foucault i edukacja. Zastosowanie niektórych teorii Foucaulta dla zrozumienia współczesnej edukacji. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 85–94. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.6

Numer

Dział

Historyczne źródła, ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej