Wyzwania edukacji muzycznej. „Kłopoty” z Pieśnią

Autor

  • Pablo Contreras Sequeira University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.21

Słowa kluczowe:

struktura muzyczna, muzyka romantyczna, źródła emocjonalne i muzyczne

Abstrakt

W prezentowanym tekście autor stara się odpowiedzieć na następujące pytanie: w jaki sposób romantyczna pieśń kompozytora Franza Schuberta przywołuje krajobrazy, sytuacje, środowiska, charaktery i uczucia, wykorzystując muzykę jako jedyne narzędzie przekazu? Przedstawiono źródła symboliczne wykorzystane w tym gatunku, aby nakreślić zarys problematyki osobom niewdrożonym w tematykę analizy muzycznej.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Contreras Sequeira, P. (2018). Wyzwania edukacji muzycznej. „Kłopoty” z Pieśnią. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 278–286. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.21

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych