Phishing w szkolnictwie wyższym: wyzwania i strategie zapobiegawcze w społeczności akademickiej w kontekście zastosowania e-learningu

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/polispol.2024.2.17

Słowa kluczowe:

phishing, e-learning, społeczeństwo, szkolnictwo wyższe

Abstrakt

Treść artykułu koncentruje się na określeniu wyzwań i strategii zapobiegania zjawiskowi phishingu w społeczności akademickiej. Rosnące znaczenie e-learningu w edukacji bezprecedensowo stwarza zagrożenia związane z cyberatakami. Autor wskazuje charakterystykę i specyfikę phishingu w kontekście szkół wyższych ze szczególnym uwzględnieniem niebezpieczeństw czyhających w kształceniu na odległość. W opracowaniu zaprezentowane zostały środki zaradcze oraz metody minimalizacji zagrożeń internetowych, na które narażeni są nauczyciele akademiccy oraz studenci. Ponadto, zaprezentowane zostały wnioski podkreślające istotną rolę dalszych działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa w społeczności akademickiej w kontekście e-learningu. Artykuł wieńczy bibliografia, prezentująca źródła wykorzystane w opracowaniu.

Pobrania

Opublikowane

2024-06-30

Jak cytować

Tuczyński, K. (2024). Phishing w szkolnictwie wyższym: wyzwania i strategie zapobiegawcze w społeczności akademickiej w kontekście zastosowania e-learningu. Polityka I Społeczeństwo, 22(2), 247–256. https://doi.org/10.15584/polispol.2024.2.17

Numer

Dział

Artykuły