Check and get a present – about vocabulary of subjects in e-mail marketing

Authors

  • Robert Słabczyński Uniwersytet Rzeszowski

Abstract

Extraordinary popularity of computer communication and constantly growing number of the Internet users have caused rapid development of online advertising in recent years.

The aim of this paper is a presentation of typical vocabulary in subjects of e-mail marketing. The conducted research has shown that the lexis of analysed subjects is quite poor, to a great extent it is dependent on the patterns whereby they are formed. It is important to underline that words of frequency 1 make barely 60%. The average word repeatability is 3,59, and without company names, prepositions, conjunctions and numerals it is 2,97. The most diversified lexis make adjectives with the average word repeatability 2, the next are adverbs (2,7) pronouns (2,96), nouns (2,97).

Quite homogeneous group make verbs, their average repeatability is 4,04 and particles with repeatability 6,9.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brady R., Forrest E., Mizerski R., 2002, Marketing w Internecie, przekł. T. Walczak, Warszawa.

Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, Gdańsk.

Dyba A., 2006, Komunikacja marketingowa w Internecie [w:] Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, Warszawa, s. 245–269.

Jachim A., 2006, Reklama [w:] Komunikacja marketingowa – instrumenty metody, red. B. Szymoniuk, Warszawa, s. 63–108.

Kamińska-Szmaj I., 1998, Słownictwo charakterystyczne dla tekstów reklamowych, „Poradnik Językowy”, nr 6, s. 5–11.

Kaniewska-Sęba A., 2004, Promocja below the line (BTL) [w:] Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, Warszawa, s. 63–92.

Krupa P., Ossowski M., 2013, E-m@il marketing: 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci, Gliwice.

Laskowska E., 1992, Wartościowanie w języku potocznym, Bydgoszcz.

Ożóg K., 2011, Polszczyzna przełomu XX i XX wieku. Wybrane zagadnienia, wydanie III, Rzeszów.

Rzemieniak M., 2006, Marketing bezpośredni [w:] Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, Warszawa, s. 191–203.

Słabczyński R., 2014, Co zrobić, aby przeczytali? [w:] Registre języka a jazykovedy II, red. J. Kesselová, M. Imrichová, M. Ološtiak, Preszów 2014, s. 169–178.

Spychalska M., Hołota M., 2009, Słownik sloganów reklamowych, Warszawa.

Zarębina M., 1971, Najczęstsze wyrazy polszczyzny mówionej, „Język Polski” 51/5, s. 336–347.

Published

2014-12-30

How to Cite

Słabczyński, R. (2014). Check and get a present – about vocabulary of subjects in e-mail marketing. Słowo. Studia językoznawcze, (5), 201–211. Retrieved from https://journals.ur.edu.pl/slowo/article/view/10781

Issue

Section

ROZPRAWY I ARTYKUŁY