Problemy studentów z pozycjonowaniem wychowania w edukacji informatycznej uczniów młodszych klas szkoły podstawowej
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2020.15.6Słowa kluczowe:
edukacja informatyczna, wychowanie, przygotowanie zawodowe nauczycieliAbstrakt
W każdym z obszarów edukacji realizowanych w klasach I–III, także w edukacji informa-tycznej, należy zachować proporcje między działaniami kształcącymi i wychowawczymi. Prze-konywać nauczycieli do wychowania informatycznego, związanego zwłaszcza z bezpiecznym i optymalnym korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodych użyt-kowników, należy już na etapie ich przygotowania zawodowego. W opracowaniu zamieszczono zapisy z podstawy programowej oraz z wybranych programów nauczania bezpośrednio lub pośrednio związane z wychowaniem informatycznym. Dokonano analizy działań dotyczących tego wychowania w przygotowaniu i prowadzeniu lekcji przez studentów kierunku pedagogika o specjalności edukacja wczesnoszkolna. Zasygnalizowano także występowanie u niektórych z tych studentów zachowań świadczących o brakach w obszarze tego wychowania, a to u ludzi dorosłych staje się problemem trudnym do rozwiązania.Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Musioł, M. (2020). Problemy studentów z pozycjonowaniem wychowania w edukacji informatycznej uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Dydaktyka Informatyki, 15, 92–103. https://doi.org/10.15584/di.2020.15.6
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA