Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym – kilka obszarów potrzebnych zmian
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2019.14.7Słowa kluczowe:
edukacja informatyczna, edukacja wczesnoszkolnaAbstrakt
Od lat edukacja informatyczna w klasach 1–3 realizowana jest obligatoryjnie. Mimo tego wie-le problemów jej dotyczących do dziś nie zostało rozwiązanych. Należą do nich m.in. brak pracowni komputerowych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów, niewystarczające kompetencje informatyczne wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, zbyt ubogie w treści informa-tyczne programy nauczania i związane z nimi podręczniki, popełnianie przez nauczycieli błędów metodycznych, zwłaszcza w braku przydzielania uczniom konkretnych czynności informatycz-nych i w kontrolowaniu ich wykonania oraz w niewłaściwym integrowaniu i korelowaniu treści informatycznych.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Musioł, M. (2019). Edukacja informatyczna w nauczaniu początkowym – kilka obszarów potrzebnych zmian. Dydaktyka Informatyki, 14, 80–88. https://doi.org/10.15584/di.2019.14.7
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA