Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych

Autor

  • Beata Kuźmińska-Sołśnia Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2018.13.15

Słowa kluczowe:

edukacja,, kodowanie,, nauka programowania

Abstrakt

Zgodnie z nową podstawą programową, umiejętność programowania staje się elementem powszechnego kształcenia. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na wyzwania w zakresie włączenia w system edukacji nauki programowania wśród najmłodszych. U wielu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej konieczność wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych potęguje lęk, szczególnie z uwagi na niewystarczające przygotowanie informatyczne, potwierdzo-ne w badaniach ankietowych.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Kuźmińska-Sołśnia, B. (2018). Nauka programowania/kodowania w edukacji najmłodszych. Dydaktyka Informatyki, 13(13), 121–128. https://doi.org/10.15584/di.2018.13.15

Numer

Dział

NARZĘDZIA TIK W PRAKTYCE