Chmura obliczeniowa w edukacji – stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania

Autor

  • Sławomir Iskierka Politechnika Częstochowska
  • Janusz Krzemiński Politechnika Częstochowska
  • Zbigniew Weżgowiec Politechnika Częstochowska

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2016.11.10

Słowa kluczowe:

chmura obliczeniowa, system edukacji

Abstrakt

W artykule przedstawiono problemy związane z wykorzystywaniem przez system edukacji chmury obliczeniowej. Zwrócono uwagę na podstawowe zalety i wady chmury obliczeniowej Przeanalizowano obecny stan wykorzystania chmury obliczeniowej w edukacji i możliwości dalszego jej wdrażania w polskiej oświacie. Uwzględniono tak aspekty merytoryczne związane z jej wykorzystaniem, jak również kwestie dotyczące finasowania sprzętu teleinformatycznego niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania chmury obliczeniowej. Przedstawiono problemy związane z utrzymaniem na odpowiednim poziomie stanu technicznego, infrastruktury chmury obliczeniowej w jednostkach oświatowych. Wskazano na konieczność szkolenia nauczycieli pod kątem efektywnego i bezpiecznego jej wykorzystywania. Omówiono komercyjne i bezpłatne programy, które mogą zostać wykorzystane przez uczniów i nauczycieli do korzystania z chmury obliczeniowej w procesie dydaktycznym.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Iskierka, S., Krzemiński, J., & Weżgowiec, Z. (2016). Chmura obliczeniowa w edukacji – stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania. Dydaktyka Informatyki, 11, 76–83. https://doi.org/10.15584/di.2016.11.10

Numer

Dział

TIK A EDUKACJA

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>