Chmura obliczeniowa w edukacji – stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2016.11.10Słowa kluczowe:
chmura obliczeniowa, system edukacjiAbstrakt
W artykule przedstawiono problemy związane z wykorzystywaniem przez system edukacji chmury obliczeniowej. Zwrócono uwagę na podstawowe zalety i wady chmury obliczeniowej Przeanalizowano obecny stan wykorzystania chmury obliczeniowej w edukacji i możliwości dalszego jej wdrażania w polskiej oświacie. Uwzględniono tak aspekty merytoryczne związane z jej wykorzystaniem, jak również kwestie dotyczące finasowania sprzętu teleinformatycznego niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania chmury obliczeniowej. Przedstawiono problemy związane z utrzymaniem na odpowiednim poziomie stanu technicznego, infrastruktury chmury obliczeniowej w jednostkach oświatowych. Wskazano na konieczność szkolenia nauczycieli pod kątem efektywnego i bezpiecznego jej wykorzystywania. Omówiono komercyjne i bezpłatne programy, które mogą zostać wykorzystane przez uczniów i nauczycieli do korzystania z chmury obliczeniowej w procesie dydaktycznym.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
Iskierka, S., Krzemiński, J., & Weżgowiec, Z. (2016). Chmura obliczeniowa w edukacji – stan obecny i perspektywy dalszego jej wykorzystania. Dydaktyka Informatyki, 11, 76–83. https://doi.org/10.15584/di.2016.11.10
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA