Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i internetu przez dzieci i młodzież w stanach zjednoczonych i niektórych krajach unii europejskiej. Aspekty porównawcze
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2015.10.4Słowa kluczowe:
Internet, społeczeństwo informacyjne, edukacja medialna, Stany Zjednoczone, Unia EuropejskaAbstrakt
Wykorzystanie komputerów i Internetu w edukacji sprzyja budowie społeczeństwa o nowej jako-ści – społeczeństwa informacyjnego. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych i niektórych krajów Unii Europejskiej na tym polu pokazują, że w ciągu dwóch ostatnich dekad dokonało się to przez kilka cha-rakterystycznych etapów. Jest to entuzjazm początku, a także dwa etapy, które możemy określić jako „zawiedzione nadzieje” i „nową drogę”. Porównując USA i kraje UE dostrzegamy wiele wspólnych doświadczeń, ale pojawiają się również akcenty indywidualne, szczególnie na etapie budowy „nowej drogi” mającej pomóc określić nowy zestaw paradygmatów służących efektywnemu i bezpiecznemu wykorzystaniu komputerów oraz Internetu przez młodych użytkowników.Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Jak cytować
Łuszczek, K. (2015). Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i internetu przez dzieci i młodzież w stanach zjednoczonych i niektórych krajach unii europejskiej. Aspekty porównawcze. Dydaktyka Informatyki, 10, 29–37. https://doi.org/10.15584/di.2015.10.4
Numer
Dział
INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE