Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i internetu przez dzieci i młodzież w stanach zjednoczonych i niektórych krajach unii europejskiej. Aspekty porównawcze

Autor

  • Krzysztof Łuszczek Uniwersytet Szczeciński

DOI:

https://doi.org/10.15584/di.2015.10.4

Słowa kluczowe:

Internet, społeczeństwo informacyjne, edukacja medialna, Stany Zjednoczone, Unia Europejska

Abstrakt

Wykorzystanie komputerów i Internetu w edukacji sprzyja budowie społeczeństwa o nowej jako-ści – społeczeństwa informacyjnego. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych i niektórych krajów Unii Europejskiej na tym polu pokazują, że w ciągu dwóch ostatnich dekad dokonało się to przez kilka cha-rakterystycznych etapów. Jest to entuzjazm początku, a także dwa etapy, które możemy określić jako „zawiedzione nadzieje” i „nową drogę”. Porównując USA i kraje UE dostrzegamy wiele wspólnych doświadczeń, ale pojawiają się również akcenty indywidualne, szczególnie na etapie budowy „nowej drogi” mającej pomóc określić nowy zestaw paradygmatów służących efektywnemu i bezpiecznemu wykorzystaniu komputerów oraz Internetu przez młodych użytkowników.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

Łuszczek, K. (2015). Geneza i rozwój wykorzystania komputerów i internetu przez dzieci i młodzież w stanach zjednoczonych i niektórych krajach unii europejskiej. Aspekty porównawcze. Dydaktyka Informatyki, 10, 29–37. https://doi.org/10.15584/di.2015.10.4

Numer

Dział

INFORMATYKA W SPOŁECZEŃSTWIE