Wpływ korzystania z technologii cyfrowych na aktywność fizyczną dzieci w wieku 7–17 lat w opinii rodziców

Autor

  • KATARZYNA GARWOL Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Socjologiczno-Historyczny, Instytut Socjologii, Polska
  • JAROSŁAW HERBERT Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Wychowania Fizycznego, Katedra Nauk o Zdrowiu, Polska

Słowa kluczowe:

technologia, dziecko, zdrowie, aktywność fizyczna

Abstrakt

Pojawienie się technologii cyfrowych, w tym komputerów, smartfonów, konsol do gier itp., znacząco zmieniło sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci. Zabawy z rówieśnikami, ruch na świeżym powietrzu często zostają zastąpione wielogodzinnym korzystaniem zesprzętu IT, który w posiadanie dzieci dostał się wraz z rozwojem współczesnej technologii. Niniejszy artykuł podejmuje problematykę spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku 7–17 lat, a zwłaszcza rodzajów podejmowanych przez nie aktywności, z punktu widzenia ich rodziców. Przytoczone wyniki badań są poszerzeniem analiz wykonywanych za pomocą akcelerometru WGT3X-BT na grupie 108 dzieci, przeprowadzanych w 2017 r. w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu (województwo podkarpackie).

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

GARWOL, K., & HERBERT, J. (2018). Wpływ korzystania z technologii cyfrowych na aktywność fizyczną dzieci w wieku 7–17 lat w opinii rodziców. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 182–187. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5762

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION