Wychowanie do wartości w społeczeństwie informacyjnym

Autor

  • CECYLIA LANGIER Doktor, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Edukacji Przedszkolnej i Szkolnej, Polska
  • MARTYNA SIEMBIDA Magister, Przedszkole językowe „Wyspa Szkrabów” w Lublińcu, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.42

Słowa kluczowe:

aksjologia, wartości, wychowanie, społeczeństwo informacyjne

Abstrakt

Współczesne czasy charakteryzuje szybki postęp techniczny, szczególnie w obszarze nowo-czesnych urządzeń informacyjnych. Rozwój technologii komunikacyjnej zmienił obraz społeczeń-stwa, które stało się formacją uzależnioną od wiedzy i wiadomości, prześcigającą się w dostępie do coraz nowocześniejszych komunikatorów. Głównym źródłem wiedzy jest internet, który ze względu na swoją specyfikę – łatwość dostępu oraz szerokie możliwości publikacji różnych treści – stanowi ważny element kształtowania osobowości jego najmłodszych użytkowników. Można nawet stwierdzić, że współcześnie stanowi on swego rodzaju specyficzne środowisko wychowawcze. W artykule omówiono główne cechy społeczeństwa informacyjnego oraz przedstawiono pod-stawowe problemy związane z wychowaniem do wartości współczesnych dzieci i młodzieży – cyfrowych tubylców. Podkreślono wychowawcze oddziaływanie internetu, szczególnie koncentru-jąc się na czynnikach istotnie wpływających na rozwój aksjologiczny młodego pokolenia.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

LANGIER, C., & SIEMBIDA, M. (2017). Wychowanie do wartości w społeczeństwie informacyjnym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 315–322. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.42

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION