Jak zwiększyć aktywność współczesnego ucznia?

Autor

  • Emilia MUSIAŁ Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Polska

Słowa kluczowe:

przewrót kopernikański, pokolenie sieci, proces uczenia się, współpraca, indywidualizacja, partnerstwo, środowisko uczenia się, kultura odpowiedzialności

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest przemianom w spojrzeniu na proces uczenia się i ponownemu określeniu miejsca szkoły w zmieniającej się rzeczywistości. Przeniesienie aktywności i odpowiedzialności za proces uczenia się na uczące się osoby wymaga zaplanowania właściwego środowiska uczenia się, w którym panować będzie model edukacji oparty na odkryciach, współpracy dopasowanej do indywidualnych potrzeb ucznia. Dlatego nauczyciele muszą „zejść z katedry”, słuchać, rozmawiać, nawiązać dialog z uczniem, stać się uczestnikiem świata, w jakim funkcjonuje uczeń. Nauczyciel ma być tym, który pomaga uczyć się uczniowi. Konieczna jest koncentracja na uczniach, ale przy istotnej roli nauczyciela.

Pobrania

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

MUSIAŁ, E. (2015). Jak zwiększyć aktywność współczesnego ucznia?. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 87–93. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6497

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ